Saturday, January 29, 2011

Revani



Eve acil misafir mi gelecek hemen revani yaparim :) nedense bana revani yapmak cok kolay gelir herkeste sever revaniyi :))
Amma bu gurbet ellerde irmik bulmak zor oluyor yaa cok da kiymetli oluyor irmik. Bu yuzden ozel zamanlarda yapmaya calisiyorum irmikli tatlilari :))

Iste bu da benim revani tarifim:

Malzemeler:

3 adet yumurta
1/2 bardak seker*
1 bardak yogurt
1 bardak irmik
2 bardak un
1/2 bardak siviyag**
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatli kasigindan biraz az limon suyu

Serbeti icin:

3,5 bardak seker
4,5 bardak su
1 cubuk tarcin
1,2 damla limon

Yapilisi:

Genis bir kapta yumurta ve sekeri iyice cirpin, icine yogurdu, siviyagi, irmigi ve unu en son kabartma tozu ve vanilyayi ekleyin ve iyice cirpin. Yglanmis borcama dokun ve 375 F ( 190C ) firnda uzeri kizarana kadar pisirin. 

Bu arada bir tencereye sekeri, suyu ve tarcini koyun ve kaynatin. Serbetin altini kapatmadan 5 dk. once icine limon suyu sikin.
Pisen revaniyi firindan alin ve oda sicakligindayken uzerine ilik serbeti gezdirin. Borcamin agzini bir tepsiyle kapatin ve serbetini cektikten sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

* 1 bardak seker de kullanabilirsiniz ama boyle tam kivaminda oluyor.
** 1 bardak siviyag bana gore fazla geliyor ama siz 1 bardak da ekleyebilirsiniz.
Kabuk tarcin serbete harika bir tat ve koku veriyor, tavsiye ederim.

4 comments:

  1. Hic revani yapmadim ama cok yedim. Sizinkide cok guzel gorunuyor

    ReplyDelete
  2. Cok tesekkur ederim guzel yorumunuz ve ziyaretiniz icin. Begenmeniz beni cok mutlu etti :)

    ReplyDelete
  3. Esracigim tarif icin tesekkurler. Bugun bende bi denicem bugune kadar hic revani yapmadim. Ins seninki kadar guzel olur.

    ReplyDelete
  4. Tabi ki guzel olur Selimenur bugune kadar sen ne yaptin da kotu oldu :)) Afiyet olsun umarim begenirsin.

    ReplyDelete