Wednesday, December 1, 2010

Kahvaltılık Acı Sos


Malzemeler:

1 kg. domates
1 kg. kırmızı biber
Yarim kilo acı süs biberi
3 bas sarımsak
Karabiber, tuz ve cok az kimyon

Yapilisi:

Sebzelerin hepsini yikayin ve mutfak robotunda cekin. Domates ve biberleri bu asamada karistirmayin farkli kaplara koyun.Kisik ateste buyuk boy bir tencereye once domatesleri koyun, domatesler sularini cekmeye baslayince kirmizi biberlerimizi ilave edin ve karistirin. Domates ve biber karisimimiz suyunu cekmeye baslayince aci biberlerimizi ve sarimsaklarimizi ilave edin. Bu asamada tuz, karabiber ve cok az 1 tatli kasigi kadar kimyonu ilave edin. Tuz ve karabiber icin olcu vermiyorum zevkinize gore ayarlayin ama kimyon tadi belli olunca hos bir tat olmuyor. Sosumuz salca kivamina gelince iki yemek kasigi zeytin yagi ekleyip bir tasim daha kaynatin ocagin altini kapatin.
Temiz kavanozlara sicakken doldurun kavanozlarin kapagini sıkıca kapatip ters cevirin, boylece sosunuzu bozulmadan uzun sure muhafaza edebilirsiniz.
Damak zevkinize gore yiyeceginiz kadar sosun icerisine yarim bardak kadar cevizi mutfak robotundan gecirip ilave edebilirsiniz.
Afiyet olsun umarim begenirsiniz...

7 comments:

  1. Esracım, okurken bile ağzım sulandı :), ben kahvaltıda domates-biber ezmesini çok severim. Zaten yaz mevsimi dışında domates yemek çok sağlıklı değil. senin verdiğin bu güzel tarifle kahvaltı sofralarımızdan bu sağlıklı ve lezzetli besinleri eksik etmemiş olacağız. Çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. ben de istiyorum bundan. Aci biber hangi cesit aldin Esracim?

    ReplyDelete
  3. jalepeno biber almistim Ebrucum ama benim bahcemdeki biberlerde aci oldugu icin bahceden de kullandim. Ince aci biberlerden. Begendigine sevindim:)

    ReplyDelete
  4. Esracigim senin bana yaptigin bu ezmeden sadece bir kavanoz kaldi, bitecek diye sonuncusunu nasil yedigimi soylemeyeyim:)) ailecek cok severek yiyoruz. bu yaz cok fazla yapmayi planliyorum.tarifin icin cok tesekkurler. herkese tavsiye ederim.

    ReplyDelete
  5. Afiyet olsun Nuran :)) benimkisi bitmek uzere malesef. Sanirim ben yazin Turkiye'de bol bol tuketirim ama korkarim ki buraya getiremem :(
    Tavsiyen icin cook tesekkur ederim.

    ReplyDelete
  6. ensemden ter aktı valla ya nasıl acı bişi bu :))) zaten bu kahvaltılık acı sos konya'ya has bi lezzet ailecek severek yanarak yiyoruz :))

    ReplyDelete
  7. Yorumunuz ve siteyi ziyaretiniz icin cok tesekkurler. Afiyet olsun.

    ReplyDelete