Saturday, January 8, 2011

Havuclu Kek



Son zamanlarda yaptigim kekler icinde en cok bu keki begendim. Kivami, tadi cok guzel oldu. Yaptigim birkac kek denemesinden sonra ben bu kek isini yapamayacagim deyip artik kek yapmamaya karar vermistim ama sonra kendime guvenim geldi ve tekrar denemeye basladim iyi ki de denemelere devam etmisim. Sorun tecrubesiz olmammis birkac denemeden sonra istedigim kivami yakaladim cok sukur:)) Bu keki siddetle tavsiye ediyorum cok lezzetli bir kek.
Simdi gelelim havuclu kekimizin tarifine

Malzemeler:

4 adet yumurta
1 cup kahverengi seker
1 cup seker
3 cup rendelenmis havuc
1/2 cup hindistan cevizi
1/2 cup siviyag
1/2 cup iri cekilmis ceviz, findik ve badem karisimi
1 cay kasigi tarcin
1 cay kasigindan biraz az tuz
2 cup un
1cay kasigi karbonat
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapilisi:

Genis bir kabin icinde yumurta ve sekerleri iyice cirpin icine tuzu ilave edin ve cirpmaya devam edin bu asamada siviyagi ilave edin puruzsuz olana kadar cirpin. Icine rendelenmis havuclari, hindistan cevizini ve ceviz,findik ve badem karisimini ekleyin burdan sonra plastik spatula yardimiyla karistirin. Ayri bir kapta unu, vanilyayi, karbonati, kabartma tozunu ve tarcini karistirin ve sivi karisima yavas yavas ekleyin. Kek kivamini alinca kek kalibinizi iyice yaglayin ve kek hamurunu bosaltin. Onceden isitilmis 400 F firinda 40 dakika pisirin. Kekinizin pistigini kurdanla kontrol edin. Kek oda sicakligina gelince kaliptan cikartin ve dilimleyerek servis yapin. Afiyet olsun...

4 comments:

  1. kek nefis görünüyor, çok beğendim, ben de çok severim havuçlu keki, eline sağlık esra, başarılar. nilgün özdem

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim guzel yorumlarin icin cok mutlu oldumm:))

    ReplyDelete
  3. Eger bu tatilde yedigimiz kek ise, bir kac gun beklemis olmasina ragmen tadi enfesti. Tarifi de cok zor gorunmuyor. Ben de deneyeyim en kisa zamanda.

    ReplyDelete
  4. Evet Nur bu tatilde yedigimiz havuclu kek :)ertesi gune kalinca tadi daha da guzel oluyo gercekten

    ReplyDelete