Sunday, January 23, 2011

Firinda Karnibahar

   




Bu yemege soyleyecek hic bir sozum yok aslinda coook var ama nasil soyleyecegimi bilmiyorum. Karnibahari cok severim bizim evde sevilerek yenen bir sebzedir. Annem karnibahari haslar salcali yumurtali sos yapar yagda kizartirdi. Ben o halini de cok seviyorum ama kizartma agir oluyor acikcasi eger hafif bir yemek yapmak istiyorsaniz evinizde de karnibahar varsa hic dusunmeden yapin derim cunku icinde sadece 2 tatli kasigi zeytinyagi var hepsi bu kadar tadi da harika.
Farkli yemek tarifleri denemeyi seviyorum bu tarifte Amerika'ya ait bir tarif. Denemek isteyenleri icin iste tarif

Malzemeler : 

1 adet orta boy karnibahar
1 dis sarimsak
2 tatli kasigi zeytinyagi
1/2 bardak ekmek kirintisi ( galeta unu )
2 kasik parmesan peyniri
1 tatli kasigi kurutulmus maydanoz ( yoksa taze maydanozu incecik dograyin )
1/4 tatli kasigi tuz
1/4 tatli kasigi karabiber

Yapilisi :

Firini once 400F ( 205C ) ayarlayin.
Karnibahari yikayin ciceklerini ayirin 1 dis sarimsagi 2 parcaya kesin firin tepsisine alin uzerine 2 tatli kasigi zeytinyagini gezdirin 1 yemek kasigi da su koyun. Firin kabin aliminyum folyo ile sikica kapatin. Tepsiyi firina koyun 20 dakika pissin.
Karnibahar piserken baska bir kapta ekmek kirintisini, parmesan peynirini, kurutulmus maydanozu, tuz ve biberi karistirin. Karnibahari firindan alin uzerine bu karisimi gezdirin. Tekrar firina koyun 20 dakika daha pisirin. Vee ortaya yumusacik mis gibi ve gayet saglikli bir yemek cikiyor. Deneyin pisman olmazsiniz tabi farkli lezzetlere onyargi ile yaklasmiyorsaniz :)) Afiyet olsun...

2 comments:

  1. Karni bahari biz de cok seviyoruz. Annem de kizartmasini yapardi ama ben de dedigin gibi agir oluyor diye kizartmasindan kaciniyorum. genellikle kiymali yemegini yapiyordum. Simdi yeni bir tarif daha ogrenmis oldum. En kisa zamanda deneyecegim.

    ReplyDelete
  2. Ben kiymali yemegini de cok seviyorum. Bu tarif cok hafif gercekten. Umarim deneyince sende seversin.

    ReplyDelete