Saturday, August 13, 2011

Ev Yapimi Lahmacun Tarifi

Merhaba arkadaslar,

 Bugun iftara lahmacun yaptim lezzeti guzel oldu resmini guzel cekememisim o ayri bir mevzu ama lezzeti guzeldi. Ben lahmacunlari sacda pisirdim ustunu firinin izgara bolumunde pisirdim siz teflon tavada da pisirebilirsiniz.

Malzemeler:

Hamuru icin:
   
 3 bardak un
 1 cay kasigi tuz  
 1 cay kasigi kuru maya 
  
Ustu icin: 
 
150 gram kadar kiyma
3 tane domates
4-5 adet biber ( benim biberlerim kucuktu )
1 adet sogan
3 dis sarimsak
1 tatli kasigi biber salcasi
tuz, karabiber, sumak
Yarim demet maydanoz

Yapilisi:

Hamuru cok yumusak olmayacak sekilde yogurup yarim saat kadar dinlendirin. 
  Mutfak robotuna sogani, sarimsagi ve biberleri koyup kiyin daha sonra eti de ekleyip hep birlikte bir kez daha cekin ayri bir yerde maydanozlari ince bir sekilde kiyin. Kiymali karisimla maydanozlari karistirin en son cekilis domatesleri de ekleyin. Biber salcasini ve baharatlari da ekleyip karistirin. Kiymali karisimi buzdolabina koyun ve biraz dinlendirin.
Hamurdan cevizden buyuk bezeler yapin ve servis tabagi buyuklugunde acin actiginiz hamurun ustune yeterli kiymali karisimdan koyun ve heryerine esit sekilde elinizle bastirarak yayin. Alt kismini sacda ustuu ise firinin izgara bolumunde pisirin. Yaninda ayran, sogus sogan ve aydanozla servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun... 

No comments:

Post a Comment