Sunday, December 5, 2010

Peynir Yapımı






Athens'ta bizim yiyebilecegimiz peynir bulmak cok zor ancak Athens'tan 1 saat uzakliktaki Atlanta'ya gitmek gerekiyor. Atlanta'da bulunan Turk bakkala gidip peynir, zeytin, cay vs. aliyoruz. Tabi herzaman Atlanta'ya gitmek mumkun olmadigi icin evde peynir yapmaya basladim. Bizim beyaz peynirlerimizin yerini tutmaz ama pogacalarda cok guzel oluyor. Hem ekonomik hem de ev yapimi daha ne olsun. Evde peynir yapmak icin gerekli malzemeler ise sadece sut ve sirke hepsi bu kadar.
 1 galon (3.8 litre) sut ve 1/2 bardak sirke
Genis bir tencereye sutu bosaltin ve orta ateste sutu ısıtmaya baslayın. Sut kaynamaya baslayınca ıcıne sırkeyı dokun ve sureklı karıstırın.  Bu asamada sutun ust kısmında olusan peynırlerı gorebılırsınız. Sutun yesıl suyu cıkınca ve ust kısımda peynırler olusunca peynırınız olmus demektır. Ocagın altını kapatın ve peynırınızı temız bır bezın ıcıne bosaltın. Bır gun boyunca bekletın peynırınızın suyu suzulsun. Daha sonra peynırınızı tuzlayıp saklama kabına koyun. Afıyet olsun...

2 comments:

  1. Esracım, evde peynir yapımınısoruyordum, dinliyordum ama resimlerin ve güzel anlatımınla yapmam şimdi çok kolay olacak, çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. thanks a thousand times esra abla!:)hayel ablaya ayynen katiliyorum!:) peynir denemelerine ben de giriyorum artik:)

    ReplyDelete