Friday, February 10, 2012

Peynirli Pogaca ve Tahinli Corek







Oktay usta'dan pogaca tarifi...
Pogaca hamuru inanilmaz guzel oldu siddetle tavsiye ediyorum.
Iste tarifimiz

Malzemeler:

1 su bardagi siviyag
1 su bardagi yogurt
1 cay bardagi yogurt suyu ( veya normal su ) ben peynir alti suyu kullandim
1 adet yumurta
1 paket kuru maya
1 tatli kasigi tuz
Alabildigi kadar un

Beyaz peynir ve maydanoz ic harci icin 

Yapilisi:

Karistirma kabina siviyagi,yogurdu, yumurta akini, kuru mayayi,tuzu ve suyu koyun. Cirpma teliyle karistirin. Unu yavas yavas ilave edin kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun ve hamurunuzu dinlenmeye birakin.
Dinlenen hamurdan cevizden biraz buyuk bezeler alin elinizle cay tabagi buyuklugunde acin ortasina peynirli harctan koyun kapatip tepsiye dizin. Tepside de biraz mayalandirin uzerine yumurta sarisi surup corek otu serpin. Onceden isitilmis400 F. ( 180 C.) firinda 25 dakika pisirin.
 





Tahinli corek 

 Cok az tahinim kalmisti onu da degerlendirmek istedim ayni hamurla tahinli corek yaptim. Bezeleri biraz daha buyuk yaptim elimle yemek tabagi buyuklugunde acip icine 1 yemek kasigi kadar tahin ve biraz da seker koyup heryerine dagittim ve rulo yaptim ve sardim sonra elimle tekrar inceltip siviyag doktugum teflon tavada onlu arkali kizarttim. Ben her iki tarifi de cok begendim umarim sizlerde begenirsiniz.

2 comments:

  1. Haftasonunda bu resimlerin gerçek olmasını dilerdim.Müthiş görünüyor.Hemen poğaça hamuruna girişiyorum

    ReplyDelete
  2. Tadi goruntusunden daha guzel inanin bana. Eminim yapinca bana hakl vereceksiniz simdiden afiyet olsun.

    ReplyDelete