Tuesday, February 1, 2011

Pizza




Bu pizza hamuru tarifi icin arkadasim Hayel'e cok tesekkur ediyorum.

Malzemeler:

2,5 cup  un  ( 1 cup 200ml )
Yarim bardak sut
Yarim bardak su
2 yemek kasigi yogurt
1 yumurta
1/4 bardak siviyag
1 yemek kasigi tereyagi
1 tatli kasigi maya
1 tatli kasigi tuz

Sosu icin:

1 yemek kasigi domates salcasi veya ketcap
Siviyag
Kuru feslegen
Kirmizi biber
Karabiber
Kekik
Kasar peyniri

Uzeri icin:

Istediginiz malzemeyle yapabilirsiniz. Ben mantarli siyah zeytinli yaptim.

Yapilisi:

Genis bir kapta butun malzemeleri karistirin ve elinize yapismayacak kivamda bir hamur elde edin. Hamuru yarim saat kadar dinlendirin. Hamuru oklavayla yuvarlak bir sekilde acin ve pizza tepsisine yerlestirip kenarlarini duzeltin. Ben 1 buyuk pizza yaptim.

Sos malzemelerini ayri bir yerde karistirin. Salca kullaniyorsaniz su yardimiyla salcayi seyreltin eger ketcap kullaniyorsaniz buna gerek yok. Sosun icine yarim bardak kadar kasar peyniri rendesi ilave edin ve bu sosu pizza hamurunun uzerine surun.

Pizzanizin uzerini zevkinize gore yerlestirebilirsiniz. Ben sogani piyazlik dogradim cok az yagda soteledim uzerine dogradigim mantarlari ilave ettim yine cok za soteledim ve ocagin altini kapattim. Mantarlar oda sicakligina gelince pizza hamurunun uzerine yerlestirdim ama sakin mantarin suyunu da hamura dokmeyin. Isterseniz uzerine benim yaptigim gibi siyah zeytin yerlestirebilirsiniz. Mantar ve soganlari sotelememin nedenine gelince sogan cok cig tadi veriyor pizzada mantarda hafif kuruyor gibi geliyor bana boyle yapinca cok daha hos bir tad elde ettim.

 Ama dedigim gibi uzeri sizin hayal gucunuze kalmis. Bircok pizza hamuru tarifi denedim ama en cok bu hamur tarifini sevdim. Gercekten harika oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.

 Pizzanizin onceden isitilmis 375 F ( 180 C)  firinda uzerindeki sebzeler pisene kadar tutun ve pizzanizi cikartip uzerine rendelenmis kasar peyniri serpin. Tekrar firina verin kasar peyniri eriyene kadar firinda tutun.

 Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment