Saturday, January 15, 2011

Tatli Patatesli Kek




    Merhaba arkadaslar,
Yine cok guzel bir kek tarifi verecegim sizlere
Bu tarifle birlikte tatli patatesi ikinci defa kullanmis oldum. Cok guzel bir kek oldu. Miss gibi tarcin koktu kucucuk evim :)
Ben yumusacik kekleri seviyorum o yuzden kek yaparken yogurt kullanmayi tercih ediyorum. Bu kekin icinde yogurt yok cunku tatli patates zaten kekin pamuk gibi yumusak olmasini sagliyor.
Orjinal tarif bu siteden ben biraz degistirdim bu siteyede isterseniz bir goz atabilirsiniz. Gercekten cok hos bir site
 http://cahidejibek.wordpress.com/

Malzemeler:

2 adet yumurta
1 cup kahverengi seker
4 kasik pudra sekeri
2 cup un
1 cup haslanmis ezilmis tatli patates
1 cay kasigi tarcin
1 cay kasigi karbonat
1 tatli kasigi kabartma tozu
3/4 cup siviyag

Yapilisi:

Genis bir kapta yumurta ve sekeri kopurene kadar cirpin. Siviyagi ekleyin biraz daha cirpin sonra tatli patatesi ekleyin. Ayri bir kapta unu, karbonati, kabartma tozunu ve tarcini karistirin. Diger karisima yavas yavas ekleyin puruzsuz bir kivama gelene kadar karistirin. Yaglanmis kek kalibina karisimi dokun. Onceden isitilmis 375 F firinda yaklasik 40 dakika kadar pisirin. Pisen keki firindan alin oda sicakligina gelince kaliptan cikartin dilimleyin. Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment