Wednesday, January 12, 2011

Un Helvasi


Merhaba arkadaslar,
Uzun zamandir canim un helvasi istiyordu ama yaptigim zaman kendim yemek zorundaydim bende yapmiyordum. Bugun aksam yemegi icin arkadasim davet edince giderken elim bos gitmeyim diye un helvasi yaptim:) Esim ben un helvasini yiyemiyorum irmik helvasi yap dedi ama ben kendimi un helvasi yapicam diye cok motive etmistim sonunda onu da un helvasina razi etmeyi basardim :)) Onceden yaptigim un helvalarini iyi kavuramadigim icin sanirim topak topak unlar kaliyordu. Bu kez azimliydim kollarimin agrimasi beni yildirmadi ve bir guzel kavurdum unumu vee sonuc gayet memnun edici oldu. Esimin bu guzel olmus sevmeseydim yemezdim demesi de beni cok memnun etti dogrusu.
Simdi gelelim un helvamizin tarifine :

Malzemeler:

1cup un
1 yemek kasigi kadar nisasta
1 cup sut
1 cup su
1,5 cup seker
125 gram tereyagi veya margarin

Yapilisi:

Yapismaz bir tavaya yagi alin ve kisik ateste eritin. Yag eriyince icine unu ve nisastayi ekleyin ve surekli karistirin. Bu asamada kolunuz yorulabilir ama o da un helvasinin cilvesi :)) unu iyice kavurun zaten rengi degisecek ve un kokusu kaybolacaktir. Ayri bir tencerede sutu, suyu ve sekeri karistirin ve kisik ateste sekerin erimesini saglayin. Serbeti kaynatmayin sekerin erimesi yeterli olacaktir. Kavrulmus unumuza serbeti yavas yavas ekleyin ve surekli karistirin zaten serbeti hemen cekecektir. Bundan sonra helva kasiga yapismayacak kivama gelene kadar karistirin. Helvamiz olunca ocagin altini kapatin ve sogumaya birakin istediginiz sekli verin ve uzerine tarcin serpin. Afiyet olsun...

Not: Ben ilk defa nisasta koydum siz isterseniz koymayabilirsiniz ama bence guzel oldu bundan sonra hep koymayi dusunuyorum.

4 comments:

  1. Hemen yazayim, ben de yedim. Tam kivamindaydi. Ne eksigi ne de fazlasi vardi. Ellerine saglik Esra.

    ReplyDelete
  2. Afiyet olsun Nur,begenmene sevindim.

    ReplyDelete
  3. Ellerine Saglik cok guzel olmus.

    ReplyDelete
  4. ellerıne saglık canım ısmaıil de benden ıstedı en kısa zamanda ben de deneyecegim...:))

    ReplyDelete