Sunday, January 2, 2011

Etli Ekmek





Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,
Konyali olmanin verdigi askla Konyanin meshur etli ekmegini yapmaya calistim:) Eskiden olsa firindan alirdik yada ic harcini hazirlar firina gonderirdik,  hey gidi gunler heyy:)

Etli ekmekle ilgili unutamadigim bir animi da paylasmak istiyorum sizlerle, Esimle nisanlanip onu Amerikaya gonderdim ve 4 ay sonra geldiginde basbasa yemek yemek icin lokantaya gittik. Bana soyledigi sozu hic unutmuyorum '' iste 4 aydir ruyama giren sey buydu '' dedi. Merakla baktim neymis diye meger etli ekmekmis:) Evlenip Amerikaya yerlesince hasret gidermek icin ara sira yapiyorum etli ekmek. Tabi ki ilk yaptigim hic benzememisti ama zamanla tecrube kazanmaya basladim bende.
 Biraz da etli ekmekle ilgili bilgi verelim:)

Etliekmekte etin güzel olması ve hamurun ince olması makbuldür. Eskiden et hiçbir zaman makinede çekilmezdi. Tahta tezgâhlarda bir çift bıçakla kıyılırdı. Etin içine biber, domates, maydanoz ve istenirse soğan doğranır. Normal etliekmeklerde 60 gr kıyma, 100 gr sebze (soğan, domates, biber) kullanılır. Bu karışım mahalledeki fırına götürülür. Burada fırıncının mahareti ile mayalı hamurlar fırın küreği üzerinde elle ince ve uzun olarak açılır. İç konur ve üstü açık olarak pişirilir.
Bizde kendi imkanlarimizla evde yapmaya calisiyoruz. Ben 2 kisilik yapiyorum siz malzemeyi arttirabilirsiniz.

Malzemeler:

1 soğan
2 domates
2 sivribiber
Yarım demet maydanoz
250 gr. bıçakarası et
Tuz, karabiber  

Hamuru icin:

2 bardak un
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi maya
1 bardak su

Yapilisi:

Soğan, domates ve biberleri küçük küçük doğrayın yada benim yaptigim gibi robotta da cekebilirsiniz. Maydanozu ince ince kıyın. Doğranmış malzemeleri et ile karıştırıp tuz ve karabiber ekleyin.
Ekmek hamurunu orta boy bezelere ayirin ve oklavayla pide şeklinde açın. Hazırladığınız harcı hamurun üzerine yayın. 350 F  fırında 20 dakika pişirin daha sonra firinin izgara ayarinda ustunun kizarmasini saglayin. Bu malzemelerle yukaridaki gibi 5 adet etli ekmek cikti. Afiyet olsun...

3 comments:

  1. Esra, ben de istiyorum, bak benim de ruyalarima girecek simdi....:)

    ReplyDelete
  2. En son yedigim etli ekmegin uzerinden aylar gecti keske bir yapan olsada yesek :)

    ReplyDelete
  3. :)sen iste yeter ki ben sana etli ekmek partisi yaparim

    ReplyDelete