Monday, January 24, 2011

Sosisli Pogaca





  Esimin arkadaslari gelecegi icin yapmistim bu pogacalari tarif bana ait :)) Uydurdum yani ama guzel oldular hos butun pogaca tarifleri birbirine benziyor aslinda. Bu hamurdan 20 adet pogaca cikti. Eger misafiriniz cok fazla degilse ideal bir miktar oluyor bu malzemelerle. Siz isterseniz malzemeleri arttirip miktari cogaltabilirsiniz. Ama uyguladiginiz kimi tariflerde pogacalari yapiyorum yapiyorum hala hamurum bitmiyor elimde birsuru pogaca oldu cok magdurum diyorsaniz bu miktar idealdir efendim :))

Malzemeler:

3 bardak un
1 bardak sut
1 yumurta beyazi
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi maya
1/2 tatli kasigi tuz
1/3 bardak siviyag

Arasi icin:

2 kasik siviyag

Uzeri icin:

2 adet uzun sosis
1 kasik kadar ketcap
1 yumurta sarisi

Yapilisi:

  Genis bir kaba unu, mayayi, tuzu ve sekeri alin karistirin. Icine yumurtanin beyazini alin siviyagi ve sutu ilave edin yogurmaya baslayin eger hamur cok sert olmussa su ilavesi yaparak yumusak bir hamur elde edin. Hamurunuzu yarim saat kadar dinlendirin.
  Bu sirada sosisleri yuvarlak yuvarlak dograyin icine ketcap dokup karistirin.
  Mayasi gelen hamurunuzu bir beze halinde yuvarlayin ve oklava yardimiyla acin. Actiginiz hamurun arasini siviyag ile yaglayin ve hamuru rulo yapin. Bir bicak yardimiyla 3 parmak genisliginde kesin. Kestiginiz rulolarin ustune elinizle bastirin uzerine iki veya uc sosis yerlestirin. Sulandirilmis yumurta sarisini pogacanin kenarlarina surun. Tepside 15- 20 dakika kadar tekrar mayalanmasi icin bekletin. Onceden isitilmis 400F ( Turkiye'de yasayanlar icin  200 C ) firinda pogacalarin ustu kizarana kadar pisirin. Afiyet olsun...

4 comments:

  1. Ne cici olmuşlar esracım eline sağlık...Buarada blogun da hayırlı olsun!

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim Hulya :) Senin blogunu o kadar cok takip ediyorum ki senden guc aldim diyebilirim. Tekrar tesekkur ederim.

    ReplyDelete
  3. esra hanım tarifte 400F nin kaç dereceye tekabül ettiğini anlayamadım rica etsem açıklayabilirmisiniz

    ReplyDelete
  4. Turkiye de 200 dereceye karsilik geliyor. Yorumunuz icin ayrica tesekkur ederim hemen bir duzeltme yapacagim.

    ReplyDelete