Saturday, January 8, 2011

Ciabatta Ekmek





Merhaba arkadaslar,
Harika bir Italyan ekmegi...
Biraz zahmetli bir ekmek ama inanin cektiginiz zahmete degiyor. Mayalanma suresi cok fazla ama siz de benim gibi aksamdan mayalayip sabaha pisirebilirsiniz. Ben aksam saat 10.00 da hamuru yaptim sabah saat 11.00 gibi de pisirdim siz isterseniz daha erkende pisirebilirsiniz. Tadi harika ici yumusacik bir ekmek oldu. Ciabatta Italyanca terlik demek seklide zaten terlige benziyor.

Malzemeler:

4 bardak un ( isterseniz 3 bardak beyaz un 1 bardak tam bugday unu kullanabilirsiniz)
2 bardak ilik su
1 cay kasigi kuru maya
1 tatli kasigi tuz


 Yapilisi:

 Genis bir kabin icine unu koyun uzerine tuzu ve mayayi ekleyin. Mayanin az olmasi sizi endiselendirmesin mayalanma suresi uzun oldugu icin bu miktar yeterlidir. Plastik bir spatulayla karistirin ve suyunu ilave edip spatulayla karistirin. Hamurun kivami civik olacaktir endiselenmeyin ve un eklemeyin. Hamuru iyice karistirin kabin kapagini kapatin ve mayalanmaya birakin. Hamurunuz iki katina cikacak ve guzel bir kivamda olacaktir. Firin tepsinizi iyice yaglayin ve uzerine biraz un serpin. Diger tarafta mutfak tezgahini islak bir bezle silin ve tepsi ebatindaki strec filmi sildiginiz yere yapistirin ve uzerini iyice unlayin hamurunuzu strec filmin uzerine alin ve seklini verin sekli dikdortgen gibi olmali dikkat edin fazla yayilmasin hamurunuz. Daha sonra dikkatlice strec filmi hamurla birlikte kaldirin ve tepsiye ters cevirin strec filmi cikartin. Sekli bozulmus olabilir elinizle duzeltin uzerini de hafifce unlayin. 1 saat kadar da tepside mayalanmasini bekleyin. Onceden firinin icine firina dayanikli bir kapta su koyun ve firini isitin (400 F) ekmeginizi firina verin ustu kizarana kadar pisirin. Firindan alin ve uzerine temiz bir bez ortun oda sicakligina gelince dilimleyin. Afiyet olsun...

5 comments:

  1. Ben de ekmek yapiyorum ya artik (!) hemen deneyeyim bu tarifi. ama bir sorum var: Firinin icerisindeki su, ekmegi pisirdigim surece firinin icinde mi duracak?

    ReplyDelete
  2. Evet suyu ekmegi firina vermeden koyman gerekiyor firin isinirken icinde olacak ki firin nemli olsun ekmegi pisirdigin surece de su firinda olacak. Kolayliklar diliyorum umarim begenirsin :)

    ReplyDelete
  3. az once yanlislikla esimin hesabindan yorum yazmisim :))) simdi basliyorum ekmegi yapmaya...

    ReplyDelete
  4. en sevdigim ekmek ama bana hazir almak daha kolay geliyor...insan tembel olunca..

    eline saglik Esra

    ReplyDelete
  5. Benim de en sevdigim ekmeklerden bir tanesi o kadar lezzetli oluyor ki hepsini bitiririm diye sik sik yapamiyorum :))

    ReplyDelete