Saturday, January 22, 2011

Cikolatali Muhallebili Kurabiye


     Arkadasim Nur'un bizler icin yaptigi bu kurabiyelere bayildim cok lezzetli olmuslardi. Aksam tadina bakamadim kurabiyelerin goruntusunden zaten tadinin cok guzel oldugu belliydi zaten yiyen arkadaslarin tepkiside gayet olumlu oldu tarifini nerden aldigini sorduk hemen :) Tabi ki bizim maharteli ustamiz Oktay Ustadan tarif. Ben aksam yiyemedigim icin Nur lokanta usulu paket yapip verdi bana sagolsun Ben de bu sabah ilk is olarak kurabiyelerin tadina baktim vee tabi i cok begendim. Ellerine saglik Nur kurabiyeler harikaydi.

Malzemeler:

125 gr. margarin veya tereyagi
1 adet yumurta
1 cay bardagi siviyag
3 su bardagi un
4 corba kasigi pudra sekeri
1 corba kasigi yogurt
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya

Ic Harci icin:

1,5 su bardagi sut
1 corba kasigi un
1 corba kasigi nisasta
1 adet limon suyu ve limon kabugu rendesi ( Nur yarim limon suyu kullanmis )
5 corba kasigi toz seker

Uzeri icin:

80 gr. bitter cikolata

Hazirlanisi:

Karistirma kabindaki margarini avucumuzla sikarak yumusatiyoruz. Uzerine siviyagi, yumurtayi, yogurdu koyup karistiriyoruz. 5 kasik un dokup tekrar karistirdiktan sonra kabartma tozunu, vanilyayi, pudra sekerini ilave edip geriye kalan unu da ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoguruyoruz.

Muhallebinin Hazirlanisi :

Bir tencereye sutu, sekeri, unu, nisastayikoyup cirpma teliyle karistirarak ocak uzerinde pisiriyoruz. Kaynamaya baslayinca limon kabugu rendesi ve limon suyunu ilave edip 1 dk. daha pisiriyoruz. Muhallebiyi sogumaya birakiyoruz.

Yapilisi:

Hazirlamis oldugumuz hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar kopartip, yuvarlayip avuc icinde actiktan sonra i tatli kasigiyla muhallebiden koyup, uclarini birlestirip kaynastiriyoruz. Yuvarladiktan sonra yaglanmis tepsiye diziyoruz. Onceden isitilmis 350 F ( 170 derecede ) 15- 20 dakika pisiriyoruz. Firindan aldiktan sonra ilik hale gelince benmari usuluyle eritilmis cikolataya batirip sevis yapiyoruz. Afiyet olsun...

4 comments:

  1. cooook guzel gorunuyor hemen ben de bu tarıfı yapacagımmm:))ohhh nefıssss:)

    ReplyDelete
  2. Begenmene cok sevindim canim benim gercekten enfes bir kurabiyeydi.
    Nur tekrar tekrar ellerine saglik :))

    ReplyDelete
  3. Ne demek efendim, afiyet olsun. Bu arada ben bir limon suyu degil yarim limon suyu kullandim, bana 1 sanki fazla olur gibi gelmisti. Ama her zaman orjinale sadik kalmak iyidir diye dusunuyorum :)

    ReplyDelete
  4. Bunu dip not olarak duserim :)kurabiyeler ve yorum icin tesekkur ederim :))

    ReplyDelete