Friday, December 17, 2010

Balkabakli Rulo Kek


Merhaba arkadaslar,
Bu tarifi yazarken bir taraftan da balkabakli keklimi yiyorum :) gercekten cok guzel olmus kendim yaptim diye demiyorum. Yapimi da oldukca kolay ben ilk defa rula kek yaptigim icin seklini cok begenmedim ama tadi gayet guzel oldu. Ileride yapacagim rulo kekler icin tecrube olmus oldu benim icin. Gelelim tarife:

Malzemeler:

1 bardak seker
3 adet yumurta
3/4 bardak un
1 tsp. karbonat
1 tsp. kabartma tozu
1 tsp. tarcin
1/2 tsp. tuz
2/3 bardak  balkabagi puresi
2 tbsp. pudra sekeri

Dolgusu icin:

225 gr. krem peynir
1 bardak pudra sekeri
2 tbsp. tereyagi
1 paket vanilya
1/2 bardak ince cekilmis ceviz

Yapilisi:

Genis bir kapta yumurta ve sekeri cirpin. sirayla icine unu, kabartma tozunu, karbonati, tuzu ve tarcini ekleyip karistirin. Son olarak balkabagi puresini de ekleyip iyice karistirin. Yagli kagit serilmis borcama karisimi dokun guzelce yayin. Onceden isitilmis 350 F ( 180 C ) firinda 15 dakika pisirin.

Dolgusunu hazirlamak icin bir kaba krem peyniri alin icine pudra sekerini dokun ve cirpmaya baslayin icine oda sicakligindaki tereyagi ve vanilyayi da ekleyip biraz daha cirpin. Son olarak icine cevizi de ekleyin.

Firindan kekinizi alin oda sicakligina inmesini bekleyin. Pudra sekeri serpilmis mutfak havlusuna kekinizi ters cevirin ve yavasca yafli kagidi cikartin. Kekin genis kenarindan baslayarak rulo yapin ve oylece birakin. Bir muddet oyle kaldiktan sonra yavasca acin ve arasina dolgusunu yayin ve tekrar rulo yapin. Keki strec filme sarip buzdolabina koyun. Buzdolabinda yaklasik 1 saat dinlendirin. Servis edeceginiz zaman uzerine pudra sekeri serpin.
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment