Sunday, December 12, 2010

Findikli Biscotti




Kurabiye severim ama yapmasini degil :) genelde yapmamda ama hep merak ettigim bir kurabiye tarifi vardi. Biscotti yapabilir miydim aceba... Esimin evde olmadigi bir zamanda tek basima sıkılırken hadi dedim biscotti yapmaya iyi ki de cesaret etmisim yoksa bu guzelim kurabiyeler hep hayallerimi susleyecekti simdi hem gozumu hem gonlumu susluyorlar :)) Kurabiyelerim pisene kadar firinin basindan ayrilamadim o kadar guzel kokuyorlardi ki. Tavsiye ederim yapmasi kolay tadi ise harika...

Malzemeler:

3 cup un
1 cup seker
1/2 cup iri cekilmis findik
125 gram margarin
2 yumurta
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi tarcin
1 tatli kasigi portakal kabugu rendesi
2 tatli kasigi kabartma tozu

Yapilisi:

Oda sicakligindaki margarini, yumurtalari, sekeri ve findiklari genis bir kaba koyun ve cirpmaya baslayin. Ayri bir kapta unu, kabartma tozunu, tuzu ve tarcini karistirin ve yavas yavas diger karisima ekleyin ve yogurmaya baslayin. Yogurdugunuz hamuru 2 parcaya ayirin ve uzeri duz bir rula yapin. Yagli kagit serilmis firin tepsisine yan yana yerlestirin. Onceden isitilmis 350 F firinda 25 dakika pisirin. Kurabiyeleriniz pisince firindan alin ancak firini kapatmayin. Kurabiyelerin isisi oda sicakligina inince keskin bir bicakla dilimleyin ve tekrar firin tepsisine dizin. Firinda bir yuzu kizarinca diger yuzunu cevirin diger yuzu de kizarinca firindan alin ( yaklasik 20 dakika suruyor) Biscottileriniz oda sicakligina inince saklama kabina koyabilirsiniz. Afiyet olsun ben cok begendim umarim sizlerde begenirsiniz. Normal kurabiyelerin aksine kitir kitir oldular.

No comments:

Post a Comment