Saturday, December 11, 2010

Tatli Patatesli Biskuvi




Tatli patatesi ilk defa kullandim. Goruntusu ve tadi bana balkabagini hatirlatti ama yine de kendine has bir tadi var adi ustunde tatli patates:) Benim yaptigim biskuviler biraz Ingiliz muffinine benziyor. Ben daha kucuk yaptim lokmalik gibi ama gercekten de ''beni bir lokmada ye'' der gibiler. Gidip gelip yiyorum. Yumusacik, kucucuk biskuvilerim oldu :) Bu tarifi ilerleyen zamanlarda balkabagi, muz ve bildigimiz normal patatesle de denemek istiyorum. Eminim bu halleride cok guzel olur. Ben arasina krem peynir, bal ve recel surup denedim hepsi de harika oldu. Kahvaltilarda guzel bir alternatif olur diye dusunuyorum.

Gelelim tarifimize:

1,1/4 cup un
2 tatli kasigi seker
4 cay kasigi kabartma tozu
1/2 cay kasigi tuz
3/4 cup ezilmis tatli patates
4 tatli kasigi tereyagi
4 tatli kasigi sut

Yapilisi:
Genis bir kapta unu, sekeri, kabartma tozunu ve tuzu karistirin.Ezilmis tatli patatesi ve tereyagini ilave edin ve karistirin. Icine 4 tatli kasigi sutu de ilave edin ve iyice yogurun. Hamurunuz yumusak olmali. Sonra unlanmis tezgahin uzerinde oklavayla bir parmak kalinliginda yada biraz daha kalin olacak sekilde acin. Yuvarlak kurabiye kalibi yada herhangi bir bardagin agziyla da olur yuvarlak olacak sekilde kesip firin tepsisine yerlestirin. onceden isitilmis 450 F firinda 15 dakika pisirin. Afiyet olsun umarim begenirsiniz. 

No comments:

Post a Comment