Sunday, December 5, 2010

Elmalı Kurabiye


Gecen Carsamba gunu arkadasım Hayal sagolsun beni caya davet etti. Cok guzel elmalı kurabiye yapmıs, kurabiyelerin tadi harikaydi desem abartmis olmam sanirim. Ben kurabiye ve tatlilara hicbir zaman hayir diyemem bu yuzden objektif olmadigimi dusunebilirsiniz ama esim de cok begendigini soyleyince tamam dedim ben de yanilmamisim tadi konusunda. Benim esim tatli ve kurabiye yiyen birisi degildir. Tadi eger gercekten guzel olmussa yer. Ben cok begendim umarim sizlerde begenirsiniz.

Malzemeler:
1 stick (113gr.) tereyagi
1 yemek kasigi seker
1 yumurta
1/2 bardak siviyag
2 kasik yogurt
1 tatli kasigi kabartma tozu
2,5 bardak un

Ic malzemesi icin:

2 adet golden elme
1 bardak pudra sekeri
1/2 bardak ince cekilmis ceviz
1 tatli kasigi tarcin

Yapilisi:
Genis bir kaba unu, oda sicakligindaki tereyagi, siviyagi, sekeri, yumurtayi, yogurdu ve kabartma tozunu karistirip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. Yogurdugunuz hamuru dinlenmeye birakin.
Ic malzemesini hazirlamak icin elmalarin kabuklarini soyun rendeleyin 1 bardak pudra sekeriyle suyunu iyice cekene kadar pisirin pisince icine ceviz ve tarcini ilave edin. Elmali harci sogumaya birakin.
Hamuru 4 bezeye ayirin ve herbir bezeyi yemek tabagi buyuklugunde acip 8 parcaya bolun. Boldugunuz hamur ucgen seklinde olacak. Ust kismina elmali harci koyun ve sarin. 350 F onceden isitilmis firinda 15 -20 dakika pisirin.
Kurabiyelerimizin ustu beyaz olmali kurabiyeleri firinda fazla tutup kizartmayin. Kurabiyeler ılıkken uzerine pudra sekeri serpın.
Afiyet olsun.

3 comments:

  1. Esracım çay, kurabiye bahane; sohbet şahane :)
    kurabiyeler biraz da sıcak ve güzel arkadaşlıktan tatlanmıştı :)

    ReplyDelete
  2. bu da harika görünüyor, ellerinize sağlık hanımlar. nilgün. çok beğendim diye bir link olsa iyi olurdu :))

    ReplyDelete
  3. Yavas adimlarlarla ilerliyoruz Nilguncum:)) ilerde cok begendim linkini de koyarim. Siteyi begenmenize cok sevindim.

    ReplyDelete