Thursday, December 9, 2010

Bazlama Yapimi



Bugun evde kalan son unumla bazlama yaptim. Bazen arasira memleketi yad ediyoruz. Tabi sac da yapilan bazlamalarin, boreklerin tadi ayri bir guzel oluyordu ama napalim bizlerde buralarda biraz da olsa hasretini gidermeye calisiyoruz.Yapamayip busbutun hasret cekmektense iyi kotu biseyler yapip kendimizi mutlu ediyoruz:) Bugunde kendimizi mutlu ettigimiz gunlerden birisi :))

Malzemeler:

4 cup un
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi kuru maya
1 1/4 cup ilik su

Isterseniz icine 1 buyuk patatesi haslayip rendeleyebilirsiniz. Hem tadi daha guzel oluyor hemde her zaman tazeligini koruyor. Benim patatesim olmadigi icin ben koyamadim. Malum bu hafta final haftasi bu yuzden markete gidemedik esimin sinavlari bitsin marketin altini ustune getirmeyi dusunuyorum:))

Yapilisi:
Genis bir kabin icine unu, mayayi ve tuzu alip karistirin. Suyu yavas yavas ekleyin cok yumusak olmayan elinize de yapismayacak kivamda bir hamur yogurun. Hamuru esit 4 bezeye ayirin. Yemek tabagi buyuklugunde acin cok ince yada cok kalin olmasin ince olunca bazlamaniz kuru olur, kalin olunca da ici guzel pismez. Kivamini ayarlamak size kalmis. Teflon tavada pisirin. Anneannemin dedigi gibi kizarmis bazlama makbuldur. Sicakken arasina tereyagi ve peynir koyup yiyebilirsiniz. Esim sicak bazlamayi gorunce hemen tereyagi koysan bir de peynir cok aciktim demeye basladi :) eee hakli da cok guzel oluyor. Tavsiye ederim.

No comments:

Post a Comment