Friday, December 3, 2010

Sütlü Ekmek





Amerika'ya geldigim ilk gunlerde supermarketlerden aldigimiz ekmekleri yemekte bayagi bi gucluk cektim. Bizim mis gibi kokan ekmeklerimizi hatirlayip derin bir ic cekiyordum :) Annemin yaptigi incecik yufka ekmegini hala ozluyorum. Evde yufka yapamasam da firinda somun ekmek yapmayi ogrendim. Tavsiye ederim arkadaslar gercekten cok guzel bir ekmek tarifi.

Malzemeler:

4 bardak un
1 1/2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
2 tatli kasigi kuru maya
1 bardak ilik sut
1/2 bardak ilik su
4 yemek kasigi siviyag

 2 adet somun ekmek

Yapilisi:

Genis bir kapta unu, kuru mayayi, sekeri ve tuzu karistirin. Suyu, sutu ve siviyagi unlu karisima ekleyip yogurmaya baslayin. Yumusak bir hamur elde edin. Hamuru 1 saat mayalandirin sonra 2 parcaya ayirin ve duzgun bir somun sekli verin yaglanmis tepsiye yan yana koyun yarim saat kadar tekrar mayalanmasi icin bekleyin. Onceden isitilmis 375 F firinda 20- 25 dakika pisirin.

Tarif bu siteden alinmistir : http://www.40firinekmek.com/francala.htm

3 comments:

  1. Esra, bu aksam yarinki kahvaltiya ekmek olmadigini fark ettim. aklima senin tarif geldi ve denedim. boylece sitenden de ilk defa bir tarifi denemis oldum :) Enfes oldu, ayni gercek ekmek gibi. Hatta pasta niyetine de yenebilir :)

    ReplyDelete
  2. buralardaki uc store un ekmegini de geride birakicak bir tadi oldu esra abla! thanks for the recipe...benim bloguma da beklerim demek isterdim ama henuz degil:)

    ellerinize saglik bu arada:)

    ReplyDelete
  3. Afiyet olsun Selcuk begenmene sevindim:)

    ReplyDelete