Wednesday, February 13, 2013

Tatli Patates Tatlisi :)) Sweet potato desert



Balkabagina benziyor degil mi? ama degil iste tatli patates patatesin tatlisi da mi oluyormus olurmus iste bende Amerika'da tanistim kendisiyle oyle yemek falan yapilmiyo bu patatesle tatli, pay, salata benim bildiklerim kizartmasi da harika oluyor tatli tatli:))

Ben en cok bu halini seviyorum balkabagi gibi pisirip tahin ve cevizle servis yapiyosunuz tadindan yenmiyo:)) bu arada tahin fikri sevgili arkadasim Mehtap'a ait zaten bu tatliyi en guzel o yapiyo :))
Balkabagi gibi cekirdekli ve sert kabuklu olmadigi icin hazirlamasi da cok kolay patatesin kabugunu soyuyosunuz dilimliyorsunuz tencereye koyuyorsunuz uzerine de istediginiz miktarda seker ilave edip kisik ateste pisiriyorsunuz. Soguyunca bir tatli kasigi kadar tahin dokuyorsunuz uzerine ceviz misss gibi bir tatli oluveriyor. Afiyet olsun arkadaslar. Malesef Turkiye'de tatli patates yok belki buyuk marketlerde vardir bilemiyorum ama Turkiye'deki arkadaslar balkabagini bu sekilde denemenizi yani tahinle denemenizi tavsiye ederim bambaska bir tad veriyor. Saglicakla kalin...

No comments:

Post a Comment