Friday, February 22, 2013

Kibris Tatlisi









Bir blog yazari olarak fotograf makinemin oglum tarafindan bozulmasi ne kadar kotu bir olay yaa...
Evet fotograf makinem bozuldu acilmiyor '' Komsu komsunun kulune muhtactir'' atasozumuzu yasatiyorum bu siralar komsu komsunun fotograf makinesine muhtactir diye komsumdan aliyorum makineyi o derece perisanim yani:((
Simdi firindan yeni cikmis pandispanyamin fotografini cekemiyorum bu yuzden bir sonraki post cilekli pasta olacak :) insallah
Gelelim kibris tatlisinin hatirasina ilk defa Nuran yaptiginda tatmistim ve cook begenmistim aradan biraz zaman gecti Nuran Athens'tan tasindi sonra Mehtap yapmaya basladi tatliyi Mehtap ta TR gidince is basa dustu ama benim tatli tarifim onlarin yaptigindan biraz degisik onlarin yaptigi halinde siviyag yok ama ben cok az da olsa koyuyorum. Bugune kadar bircok defa yapmama ragmen fotografini cekip bloguma koyamadim malesef herseferinde de koy artik su tarifi diye sitemler alinca koymak sart oldu:))
Bu tatliyi genelde hep ozel misafirler icin yaptim toplu yemeklerde yada universiteden gelen misafirlere hepsinden de tam not aldi cok sukur. Evet resimler guzel degil biliyorum fotograf makinem duzelince yada bir yenisini alinca blogda ki son tariflerin resimlerini duzeltecegime soz veriyorum. Gelelim meshur Kibris tatlisinin tarifine:

Malzemeler:

3 adet yumurta
1/2 cup seker
1/2 cup siviyag
1 cup hindistan cevizi
1 cup cekilmis ceviz
1 cup ekmek kirintisi ( galeta unu)
1 tatli kasigi kabartma tozu

Serbeti icin:

1,5 cup seker
2 cup su
1 paket vanilya

Muhallebisi icin

1 litre sut
1 cup nisasta
1/2 cup seker
1 paket vanilya
1/2 cup heavy cream ( TR dekiler krem santi kullanabilir yada cig krema)

 Yapilisi

Once serbeti koyup kaynatiyoruz. Serbet kaynarken kek malzemelerini sirasiyla yumurta ve sekeri cirpiyoruz siviyagi ilave edip biraz daha cirpiyoruz sonra cevizi,hindistan cevizini, galeta ununu ve kabartma tozunu ekleyip karistiriyoruz. Yaglanmis dikdortgen firin kabina esit miktarda dokuyoruz. Onceden isitilmis 375F firinda batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin.
Kekin ilk sicagi cikinca serbetinizi kekin uzerine dokun. Kek serbeti cekerken muhallebisini yapin.
Muhallebisi icin genis bir tencereye sutu, nisastayi, sekeri ve vanilayayi koyup muhallebi kivamina gelene kadar pisirin. Muhallebiniz goz goz olunca ocagin altini kapatin 1/2 cup cig kremayi muhallebiye ekleyin ve mikserle muhallebiniz soguyana kadar cirpin. Hazirladiginiz muhallebiyi de kekin uzerine dokun. Tatlinizi 1 gun buzdolabinda bekletin tadi daha guzel oluyor. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment