Tuesday, February 19, 2013

Mayali Arnavut Boregi


Tarif http://cahidejibek.com e ait.

Harika bir borek oldu sanki milfoy gibi ama daha lezzetlisi :))
Esim ve misafirlerden tam not aldi hatta esim benim blogumu da dusunup resim cektin mi unutma resim cekmeyi bile dedi :))

Gelelim bu guzel boregin tarifine

Malzemeler

1 bucuk su bardagi ilik su
1 cay bardagi siviyag
1 adet yumurta
1 tatli kasigi maya
1 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
4 -5 bardak un ( 4 bardak un yetti bana)
Arasina surmek icin tereyagi
Ici icin istediginiz bir ic malzeme ben peynir kullandim.

Yapilisi:

Butun malzemeleri karistirip ozlu bir hamur yogurun. Eger ekmek makineniz varsa butun malzemeleri makinenin haznesine koyup hamur yogurma programinda yogurtabilirsiniz ben oyle yaptim. Hamuru 20 dk. kadar dinlendirip 6 esit parcaya ayirin. Bezelerin uzerini ortup biraz dinlendirin. Her bir bezeyi servis tabagi buyuklugunde acip ustune eritilmis tereyagi surun diger bezeyi de acip ustune yerlestirin. Ucerli gruplar halinde iki adet uclu grup olacak sekilde yapin. Servis tabagi buyuklugunde acip aralarini yagladigimiz hamurlari zarf gibi katlayip kare yapin strec filme sarip buzdolabina koyun buzdolabinda yarim saat kadar bekletin. Sonra firin tepsinizin boyunda acip tepsiye yerlestirin uzerine istediginiz ic malzemenizi koyup diger hamuruda acip uzerine yerlestirin ve istediginiz sekilde kesip uzerine yine eritilmis tereyagi surun tepside mayaya gelmesini bekleyin. Mayaya gelen boreginizi onceden isitilmis 400 F ( 180 C ) firinda alti ustu kizarana kadar pisirin. Afiyet olsun...





No comments:

Post a Comment