Sunday, February 24, 2013

Sutlu Cilekli Tatli








Gelelim gecen haftasonu yaptigimiz cooking classin bir diger tarifine sutlu cilekli tatli....
Aceba bu tatliyla ilgili ne desem ki harika mi desem enfes mi desem yapin yiyin yedirin takdir alin mi desem :)) gercekten harika bir tatli ve bir o kadar da basit bir tatli. Tatlimiz Fatma ablanin ellerinden cikti onunda kendine has cok guzel tatli ve kurabiye tarifleri var:)) Athens'ta herkes cok marifetli masallah...
Yapilisini gormesem bu cok zordur ben bunu yapamam derdim muhtemelen ama dedigim gibi yapilisini gorunce hem bu kadar basit hem de bu kadar lezzetli ustune ustelik sunumu da bu kadar sik bir tatli tarifi hepsi de bir arada yani:)) deneyin derim arkadaslar

Gelelim tarifimize:

1 litre sut
1 cup seker
1 1/3 cup un
1 paket vanilya
1 paket heavy cream ( cig krema yada 1 paket krem santi ve 1 cup sut )
Hindistan cevizi
1 paket cilek

Yapilisi:

Genis bir tencerede sutu, unu, vanilyayi ve sekeri karistirin. Orta sicaklikta surekli karistirarak pisirin. Muhallebi kivamina gelince ocagin altini kapatin.

Dikdortgen bir borcama yagli kagit serip uzerine bolca hindistan cevizi serpin dikkat edin hindistan cevizi borcamin heryerinde esit sekilde olmali.

Hindistan cevizinin uzerine muhallebiyi dokun ve spatula yardimiyla heryerine esit sekilde yayin. Uzerini strec filmle kaplayip buzdolabinda en az 2-3 saat bekletin.

Bu sirada kremayi hazirlayip buzdolabinda 5 dakika kadar bekletin. (Toz krem santiyi sutle birlikte cirpin. Cig kremayi yuvarlak bir cam kasede krema kivamina gelene kadar cirpin.)

Muhallebinizi buzdolabindan alip hazirladiginiz kremayi uzerine esit sekilde surun. Muhallebinizi istediginiz sekilde kesip yarisina dogradiginz cilekleri yerlestirin meyve koymadiginiz kismi cilekli kismin uzerine koyun.

Uzerini cilek ve hindistan ceviziyle susleyin.

Not:
Cilek yerine baska meyvelerde kullanabilirsiniz. Kivi, muz gibi meyvelerde cok guzel olacaktir. Afiyet olsun...
Arkadaslar bir kac puf noktasi ekliyorum isin sirri pudingin koyu olmasinda o yuzden un miktarini biraz daha arttirdim. Pudingi koyu olmayinca kalip gibi cikmiyor malesef.

2 comments:

  1. Merhabalar, blogunu yeni gördüm facebookta. Ben Muhammed'in Hacettepe'den İngilizce öğretmeniyim. İzleyicin oldum hemen güzel yemeklerini takip etmek üzere. Bende beklerim. Sevgiler...
    Sibel-ish.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim guzel yorumunuz ve ziyaretiniz icin cok memnun oldum:)

    ReplyDelete