Saturday, January 19, 2013

Uzumlu Cevizli Kek







Bir kek tarifi bu kadar mi guzel olur
Bir kek bu kadar mi sevdirir kendisini
Bir kek bu kadar mi yedirir kendisini.....
Rejim bozduran cinsten bir kek bu aman Allahim...
Bugun evde oglumla birlikte bir kek yapalim dedik ( daha dogrusu ben onu da kendi kotu emelime alet ettim)
Harika bir kek oldu ilk basta biraz endiselendim acikcasi cunku ben keklerimi hep siviyag ile yaparim bu kek tereyagi ile yapiliyor ama tarifi aldigim bloga sonsuz guvenim oldugu icin giristim hemen yapmaya neticede yukaridaki sozcukler dokuldu dudaklarimdan:) Tarif ''Arife tarif gerek'' sitesinin sahibi sevgili Nurdan'a ait kendisine cok tesekkur ediyorum bu harika kek tarifi icin.

Tarifi hic degistirmeden aynen yaptim.

Malzemeler

1,5 stick tuzsuz tereyagi ( 180 gr.)
1 su bardagindan biraz az toz seker ( 180 ml)
3 adet oda sicakliginda yumurta
2 su bardagi un ( 400 ml)
1 paket vanilya ve kabartma tozu
1 su bardagi cekirdeksiz siyah uzum
1 su bardagi ceviz ( iri parcalar halinde)

Yapilisi

Oda sicakligindaki tereyagini sekerle birlikte krema kivamina gelene kadar cirpin icine sirayla oda sicakligindaki yumurtalari ekleyin ve cirpmaya devam edin. Daha sonra un, kabartma tozu ve vanilyayi da ekleyip iyice cirpin. 1 tatli kasigi unla uzumleri karistirin kek hamuruna ilave edin cevizleri de ekleyip son defa karistirdiktan sonra yaglanmis kek kalibina karisirimi dokun. Onceden isitilmis 325F (160 C) firinda batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin. Afiyet olsun....

4 comments:

  1. Ovgu dolu sozlerin icin cok tesekkur ederim, kekin gercekten de cok guzel duruyor ellerine saglik, yiyenlere afiyet olsun :)

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim :) sitemi senlendirigin ve guzel yorumun icin

    ReplyDelete
  3. Az once bu keki yaptim. Uzum ve ceviz yoktu ben de icine ince ince kesilmis kuru malatya kayisisi koydum. Cok guzel oldu. Uzmanlik kazandigim sebzeli kekimden sonra ilk defa yaptigim bir kek gercekten guzel oldu diye dusundum. Aksam arkadaslara goturmeyecek olsaydim heralde hepsini yiyebilirdim :)

    ReplyDelete
  4. Biliyorum ki sen zaten gayet iyi bir ascisin :) halihazirda blogda bircok tarifin var. Gercekten de harika bir kek simdiden arkadaslarina afiyet olsun:))

    ReplyDelete