Saturday, January 26, 2013

Baklava Yufkasiyla Sobiyet Tatlisi





ilk defa yaptim bu tatliyi tabi yufka hazir olunca insan kendinde bi cesaret bulup girisiyor hemen ise birgun elimde baklava hamuru yapip acmak niyetim var ama bakalim ne zaman yapicam. Bu aralar tekrardan serbetli tatlilara bir donus yapiyorum uzun zamandir serbetli tatli yapmamistim. Elimde birkac tane de tatli tarifim var hepsi birbirinden guzel onlari da en kisa zamanda deneyip sizlerle paylasmak istiyorum. Gelelim sobiyet tarifimize

Malzemeler

Hazir baklava yufkasi ( kutunun icinde 2 tane var ben 1 tanesini kullandim)

1,5 stick tuzsuz tereyagi

Muhallebisi icin

2 su bardagi sut

1 cay bardagi irmik

1/2 cay bardagi seker

1 paket vanilya

1 su bardagi ince cekilmis ceviz

Serbet icin

2 bardak seker

2 bardak su

Birkac damla limon suyu


Yapilisi:

Once serbet malzemelerini koyup kaynatin. Serbet kaynarken ayni zamanda muhallebiyi pisirin. Butun malzemeleri bir tencereye alip muhallebi kivamina gelene kadar pisirin ve sogumaya birakin.

Tereyagini eritin. Baklava yufkalarina ucer katta bir fircayla tereyagi surun 9 kat olunca bicakla kucuk karelere kesip ortasina 1 tatli kasigi kadar muhallebi ve ceviz koyup ucgen seklinde kapatin. Tereyagi surulmus borcama sobiyetlerin ucu digerinin altinda olacak sekilde yerlestirin ki uclari acilmasin. Butun yufkalari ayni sekilde bitirin. Onceden isitilmis 400 F firinda uzeri kizarana kadar pisirin. Onceden kaynattigimiz ve soguk olan serbeti yine ilik olan tatlinin uerine dokun. Afiyet olsun...


Iste bunlarda Cevizli Irmikli Toplar :))

Not: Benim irmikli muhallebim biraz artti bende icli kofte acar gibi acip ortalarina kalan cevizden koyup kapattim uzerine de tarcin serptim. Artan malzemeyi degerlendirme yontemi :)) Irmikli cevizli toplar oldular :))

No comments:

Post a Comment