Thursday, April 18, 2013

Kremali Vegan Makarna



Gecen hafta cooking classta Amerikali arkadasimiz Michelle'in yaptigi kremali makarna. Michelle vegan olunca kullandigi malzemelerde farkliydi tabi ki alisveriste benim hic almadigim dikkatimi bile cekmeyen malzemeler kullandi. Ben tadini sevdim farkliydi ama guzeldi. Turkiye de vejeteryan vardir ama vegan varmidir aceba:)) Ben yine de tarifi paylasmak istiyorum denemek isteyen olursa diye ama degisik bir tat ariyorsaniz denemenizi tavsiye ederim.

Sos Malzemeleri

1 1/2 cup su
1 paket yumusak tofu
1 tatli kasigi limon suyu
1/3 cup nutritional yeast ( TR de buna karsilik gelen bisey var midir hic bilmiyorum)
2 tatli kasigi misir nisastasi
1 1/2 tatli kasigi sebze suyu
1/2 cay kasigi tuz
2 cay kasigi sarimsak tozu

Mutfak robotunda butun sos malzemelerini karistirin. Krema kivamina gelmesi gerek eger cok kati olursa biraz daha su ekleyebilirsiniz.

Makarna

Yarim paket istediginiz  bir makarna cesidi
1 kutu mantar konservesi
1 tane kirmizi biber dogranmis
1 kucuk sogan dogranmis
istediginiz herhangi bir sebze cesidi biz ispanak kullandik.

Makarnayi paketin arkasinda anlatildigi sekliyle pisirin. Sogani ve biberi cok az suyla pisirin. Eger biraz daha suya ihtiyaci olursa cok az daha su ekleyin. Ispanaklari da ekleyip cok az daha pisirin. En son makarna ve sebzeleri karistirip onceden hazirladigimiz sosuda uzerine dokup iyice karistirin. Isterseniz makarnayi firin kabina alip uzerine galeta unu serpip firinin izgara ayarinda 2-3 dk. kadar pisirebilirsiniz. Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment