Tuesday, April 9, 2013

Artisan Bread ( Koy ekmegi Tarifi )




Artik evde ekmek yapma isini, ekmegin kivamini ve lezzetini sabitledim. Ekmek yapacagim zaman hep bu tarifi yapiyorum ve surekli yapa yapa harika bir kivam yakaladim diyebilirim. Ekmegimin lezzeti harika oluyor. Turkiye'ye donunce de kendi ekmegimi kendim yapmak istiyorum hatta Turkiye'de daha guzel unlar bulabilirim ozellikle de Konya da :))

Malzemeler:

4 su bardagi ekmeklik un
2 tatli kasigi insant kuru maya
1,5 tatli kasigi tuz
Su

Yapilisi:

Eger ekmek makineniz varsa butun malzemeleri makinenin yogurma haznesine koyun yavas yavas suyu dokun genelde 2 bardak su koyuyorum ben ama bazen sonradan biraz daha su eklemek gerekiyor yada un  bu asamada dikkat etmeniz gerekiyor. Hamurunuz ne cok yumusak ne de cok sert olmasin.
Elinizde yoguruyosaniz butun malzemelerden guzel kivamli bir hamur yapin. Hammurunuzu yarim saat kadar dinlendirin. Hamurunuz mayaya gelip iki katina cikinca tezgahin uzerini unlayip hamurunuzu tezgaha alin.  Hamurunuza ekmek sekli verip yagli kagit serilmis firin tepsinize alin. Ekmeginizin uzerine bicakla verev kesikler yapin. En son ekmeginizin uzerine biraz un serpip tepside biraz mayalanmaya birakin. 15-20 dk. kadar. Bu arada firininizi isitin. Ben 450 F da pisiriyorum ve zaman ayarlamiyorum. Ekmegim firinda kabarip alt ust kizarinca firindan aliyorum.
Firindan cikan ekmegin uzeri cok sert oluyor endise etmeyin ve uzerine su serpmeye calismayin yapmaniz gereken tek sey ekmeginizin uzerini ortmek ve beklemek:) ekmeginiz oda sicakligina gelince dilimlere ayirin. Sakin ekmek sicakken kesmeye kalkismayin yoksa ici hamur olur. Bana gore en onemli asama firindan ciktiktan sonraki asama cunku ekmek cok guzel pisebilir ama siz acele edip bekletmeden keserseniz hamur olur. Nasil ki cayin demlenmesini bekliyoruz aynen oyle ekmegimizin de demlenmesini beklememiz gerekiyor. Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment