Monday, April 8, 2013

Mango Receli



Gecen gun evde bos bos otururken aklima buzdolabinda duran 2 adet mangom oldugu geldi :)) Aceba dedim recelini yapsam nasil olur, dusunmektense denemeye karar verdim hazir esim de evde yokken bu bulusumu hic kimse engellemesin ve ertelemesin istedim. Bizim evde recel pek yenmez de :)) evde olsaydi eminim beni vazgecirmeyi basarirdi. Bende firsattan istifade denemeye karar verdim.

 Eger denemek isterseniz size benim yapmadigim ama sizin yapmaniz gereken birkac noktayi da belirteyim. Ben mangolarimi kup kup dogradiktan ve sekerini ekledikten sonra bekletmedim. Biraz bekletsem sanki daha guzel olacakmis gibi geldi sonradan tadi acisindan demiyorum yanlis anlasilmasin sadece biraz daha fazla sulanirdi. Tabi sulu bir recel istiyorsaniz.

Benim mangolarim her halukarda sulandilar ama ben biraz daha fazla kaynatip suyunu cektirdim. Fazla sulu olsun istemedim daha cok taneli olsun istedim. Siz sulu olsun isterseniz sekerini ekledikten sonra bekletmeli ve cok fazla kaynatmamalisiniz.

Tamamen kendi uydurmam olan bu receli iftiharla sunuyorum :))

Gelelim tarifimize:

2 adet mango
7-8 yemek kasigi seker
4 adet karanfil
1 adet star anise

Yapilisi:

Once mangolarinizin kabugunu soyup kup kup dogruyorsunuz. Tencereye aldiginiz mangolarin uzerine sekeri ilave edin. Cok kisik ateste sulanana kadar bekleyin. Sulandiktan sonra icine karanfil ve star anise atin ve ocagin altini biraz acin ve kaynamasini saglayin. Mangolarinizin rengi biraz koyulasinca ve yumusayinnca ocagin altini kapatip sogumaya birakin. Recelin icindeki karanfil ve star anise cikartip atin.:)
Receliniz soguyunca mangolar hafif sertlesiyorlar tadi da gayet guzel oluyor. Karanfil ve star anise bambaska bir aroma veriyor. Afiye olsun....

2 comments: