Monday, September 17, 2012

Kiymali ve Peynirli Pide





Bezeleri bu buyuklukte yaptim

Bahsettigim elektrikli ocagim bu gercekten cok faydali bir arac :)






Bu da en son hali :)

Bu da peynirli pidemiz yapim asamalari ayni 

Bu pideleri gecen cuma gunu yaptim esime dogum gunu surprizi olarak :) Herkes gibi pasta yapmayi cok isterdim ama dogum gunu cocugunun pastayla arasi hic iyi olmayinca bende sevecegi biseyler yapayim istedim ortaya bu harika pideler cikti. Bizim ufakligi komsuma biraktim ve basladim calismaya yoksa yapmam imkansiz olurdu. Yurumeye basladigindan beri mutfak favori mekanimiz oldu hele firin bayiliyor firina ee tabi mutfak onun icin cok tehlikeli saolsun komsum cok iyi birisi de boylece bu sorunu da hallettim:)

Pideler harika oldu hem lezzet acisindan hem surpriz acisindan. Gelelim nasil yaptigima

Malzemeler:

3 cup un
1 tatli kasigi maya
1 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
1 yumurta aki ( sarisi kenarlara surmek icin)
1 tatli kasigi kadar tereyagi

Ic Malzemeleri

1 adet sogan
1 adet domates ( benim domatesim buyuktu)
3 adet biber
Kiyma ( miktar veremiyorum cunku ben kiymami kucuk paketlere paylastirip dolaba koymustum ama tahmini   4 yemek kasigi kadardi )

Peynirli ic icin

1 adet kucuk sogan ( isterseniz koymayabilirsiniz ama ben sogan tadini seviyorum)

Rendelenmis kasar peyniri ve tulum peyniri karisimi

Yapilisi:

Once hamuru yogurun ve dinlenmeye birakin.

Kiymali ic icin butun sebzeleri kucuk kucuk dograyin tuz, karabiber ve cok az pul biber koyup kiymayi da ekleyip elinizle malzemeler birbirlerine gececek kadar yogurun.

Peynirli ic icinde yemeklik dogranmis sogani ve peynirleri karistirin.

Hamurunuzun cok fazla mayaya gelip sismesine gerek yok. Dinlenen hamurdan bezeler yapin oklava yardimiyla bol unla tezgahta pide seklinde acip icine yeterince ic malzemeden koyun kenarlarini kapatip ayirdigimiz yumurta sarisini kenarlarin uzerine surun. Benim dikdortgen seklinde bir sacim var altini onda pisirip ustunu firinin izgara bolumunde pisirdim eger boyle bir saciniz yoksa firin tepsisinde pisirebilirsiniz. Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment