Sunday, January 15, 2012

Uzumlu Cevizli Hindistan cevizli Kek





Kekin ismi zaten herseyi anlatiyor:) ama ben yinede anlatmak istiyorum.
Enfes harika bir kek oldu dogrusu simdi firindan cikardim kendi kendime dedim ki  Esra hemen yazmalisin bu kekin tarifini. Basta biraz endiselerim vardi aceba uzumler kalibin dibine yapisir mi? diye ama hicte oyle olmadi dedim ya harika kabarmis muthis lezzetli bir kek oldu. Diyeceksiniz ki ne kadar cok ovdun bu keki ama butun ovguleri hak ediyor inanin:)
  Iste tarifim
Malzemeler
3 adet yumurta
1/2 cup esmer seker + 1/2 cup seker
1 cup siviyag
1 cup sut
2 + 1/3 cup un
1 paket kabartma tozu + vanilya
1/2 cup ceviz
1/2 cup cekirdeksiz kuru uzum
1/2 cup hindistan cevizi
1 cay kasigi kadar tuz
1 cay kasigi kadar portakal kabugu rendesi

Yapilisi

Yumurta ve sekerleri iyice cirpin, siviyagi ve sutu de ekleyip cirpmaya devam edin. Un, kabartma tozu, tuz, vanilya ve portakal kabugu rendesini de ekleyip iyice cirpin. Uzumu, cevizi ve hindistan cevizini bir kasede biraz unla karistirin ve kek hamuruna ekleyin kasik yardimiyla karistirin. Yaglanmis kek kalibina hamuru bosaltin onceden isitilmis 350 F firinda 40 dakika pisirin. Afiyet olsun...


No comments:

Post a Comment