Wednesday, October 31, 2012

Ev Yapimi Iskender Tarifi





Turkiye tatlarini ozledikce evde yapmaya calisiyorum ve bu calismalarim da gun gectikce uzmanlasmaya basladim:)) en son yaptigim iskender orjinaline cok yakin oldu kendimle gurur duydum. Hatta esim burda ki bir Turk lokantasinda yedigimiz iskenderden daha guzel oldugunu soyledi. Ben evdeki kucuk yaramazla ugrasirken esim saniyede tabagini silip supurmustu benim aklima fotograf cekmek gelmedi cunku dedim ya evdeki kucuk yaramaz benim aklimi basimdan aliyor bazen unutuyorum ama esim saolsun hemen fotografini cekti artik o da alisti bu blog isine:)))
Gelelim tarifimize

Malzemeler
Kuzu eti ( donmus vaziyetteyken keskin bir bicakla ince bir sekilde dilimlenmis olacak )
1 adet bazlama ( ben kendi yaptigim bazlamayi kullandim siz pide de kullanabilirsiniz)
2 adet domates
1 yemek kasigi domates salcasi
2 yemek kasigi kadar tereyagi
Tuz karabiber pulbiber

Yapilisi:

Kuzu etinizi buzlukta 1-2 saat kadar bekletin ki ince bir sekilde dilimleyebilesiniz bunun icinde keskin bir bicaginiz olmasi gerek. Ince sekilde dilimlenmis etlerinizi teflon tavaya alin kisik ateste pisirmeye baslayin etler suyunu salip saldigi suyu cekene kadar pisirin en son baharatlari atip ocagin altini kapatin. Bu arada domatesleri ve salcayi mutfak robotunda birlikte cekin. Kucuk bir tavaya biraz siviyag ekleyin ve domates sosunu da ekleyip pisirin. Bazlamayi kucuk kare seklinde kesip servis tabaklarina esit sekilde paylastirin uzerine domates sosundan gezdirin en son uzerine etleri esit sekilde yerlestirin ve yine domates sosundan dokun. Erittiginiz kizgin tereyagini da en son etlerin uzerine dokun. Tereyaginiz kizgin olmali tereyagini doktugunuzde o guzelim cizirti sesini duymaniz gerek:))
Yogurt ve kozlenmis biberle servis yapin.  Evde iskender yapmak cok kolaymis umarim denersiniz. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment