Sunday, October 28, 2012

El acmasi Ispanakli borek

Ispanakli Boregimizi bu sekildede yapabilirsiniz
benim favori seklim bu oldu ama :))

El acmasi borek evet ama yapimi cok kolay inanin bana hamuru o kadar guzel oluyor ki kolayca aciliyor. Bu tarifi her yaptigimda degisik sekiller verdim mesela gul boregi gibi yaptim yada uzun rulo yapip ikiye katladim ama bu sekli en cok hosuma giden oldu tepsimin uzunlugunda rulo yapip koydum tepsiye uzun bes adet rulom oldu hem kesmesi kolay oldu hem de sekli daha hos oldu bana gore:)
Tarif Cahide ve jibek e ait.

Malzemeler:

1 cup sut
3-4 yemek kasigi yogurt
1 cay bardagi siviyag
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 tatli kasigi tuz
1 yemek kasigi sirke
Aldigi kadar un

Ici icin

1 bag taze ispanak
tuz karabiber
siviyag

Yapilisi:

Genis bir kapta yumusak olacak bir hamur yogurun ve dinlenmeye birakin. Bu arada ispanaklari dograyin baharatlari atin.
Hamuru 5 yada 6 esit parcaya ayirin. Her bir bezeyi iyice ince olacak sekilde acin actiginiz yufkanin heryerine gelecek sekilde siviyag surun ve ispanaklari yufkanin heryerine esit sekilde serpistirin ve rulo yapip tepsiye uzunlamasina dizin. Onceden isitilmis 375F firinda ustu kizarana kadar pisirin. Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment