Thursday, February 10, 2011

Kara Lahana Sarmasi





Kara lahana sarmasiyla Amerika'ya gelince tanistim. Konya'da daha cok asma yapragi sarilir. Bana kara lahana sarmasiyla tanismadan once yaprak sarmasi cok guzel gelirdi hala seviyorum tabi ki yaprak sarmasini ama kara lahana sarmasi daha baska bir lezzetmis bunu kesfettim. Ilk defa Nuran'da yemis ve cok begenmistim sonra kendim de denedim ama tabi ki yanlis yapmisim. Ben icini ayni yaprak sarmasinda yaptigim gibi hazirlamistim tadi guzel olmustu ama gercek kara lahana sarmasi olmamisti. Asil tarifle tanismam Hayal'in sayesinde oldu, Hayel Giresunlu ve harika yapiyor bu yemegi. Bende aslina uygun olarak ilk defa yaptim ve harika oldu gercekten. Lokum gibi agizda dagilan harika bir yemek oldu. Acikcasi ben ic malzemesiyle de karnimi doyurdum sararken :)) Yaptigim bir tencere sarmaninda yarisindan cogunu yedim:))
Hayel'e cok tesekkur ediyorum beni bu lezzetle tanistirdigi icin. Hayel'in anlatimiyla veriyorum tarifi :

Malzemeler:

1 bag kara lahana
1 su bardagi pirinc
1 buyuk sogan
Bir avuc kiyilmis maydanoz
Tuz, karabiber, nane
Zeytinyagi

Yapilisi:

Kara lahanalarin kalin saplarini kesin ve lahanalari haslayin.
Sogani yemeklik dograyin ve 3 yemek kasigi kadar zeytinyaginda kavurun. Soganlar pembelesmeye baslayinca yikanmis pirinci ekleyin, tuzunu da ekleyip  kavurmaya baslayin. Icine 1 su bardagi su dokup pirinci pisirin. Pirinc yenebilecek kivamda olmali. Pirinc pismeye yakin maydanozu, nane ve karabiberi ekleyin. Pilavin altini kapatip sogumasini bekleyin.

Kara lahana yapraklarini alttan baslayarak bolun ve damarlarini cikartin, yapraklar buyukse ikiye bolun. Kara lahana sarmasinin tombul olmasi makbulmus. Sarmalar tencereye gelisiguzel konur uzerine cok az tuz ve cok az siviyag gezdirilir ve orta ateste susuz olarak 5 dakika kadar bekletilir. Daha sonra icine 1 cay bardagi su eklenir. Lahana suyunu cekince tencere hafif sallanir lahanalarin yer degistirmesi saglanir. Bunun nedeni alt ve ustun esit derecede pismesi. Eger dolmalar pismemisse biraz daha su eklenir ve ayni islem tekrarlanir. Dolmalarin rengi donmeye baslayinca pismis demektir. Hic beklemeden yiyebilirsiniz:) Afiyet olsun...

2 comments:

  1. Nihayet heyecanla bekledigim bu tarifi yayinladigin icin tesekkur ederim. Benim yine bir sorum var, ben genellikle sarma yaparken en buyuk problemim altinin yanmasi oluyor. Onun icin tahmini olarak kac dakikada pismis olur acaba yaklasik bir sure versen olur mu? Ben de ona gore fazla pisirmesem.

    ReplyDelete
  2. Biliyorum bu tarifi hemen yazmam gerekiyordu ama sartlar el vermedi Nur :))
    Ben yemegim piserken hep yaninda durdum bir de tencerenin en altina lahana saplari yerlestirdim ki yanmasin diye. Zaten hemen pisiyor iki defa alt ust ediyorsun ve alta gecen dolmalarinda rengi donmeye baslayinca ocagin altini kapatiyorsun. Umarim faydali olmusumdur.

    ReplyDelete