Tuesday, May 6, 2014

Elmali Kek



Gunun sonunda tarcin kokulu elmali kek :) bir bardak sicak cay esliginde kendime verdigim kucuk mola :)

Bugun nerdeyse tum gun disardaydik. Sabah kucucuk, minicik bahcemize gittik benim kucuk yaramazim camura bulandi eve geldik banyo sonrasi ogle uykusu bu arada anne yemek hazirladi, gelen bir telefonla arkadaslarla toplanti haberi ve yapilan bu guzelim kek ;) sonrasi disardan eve getiremedigim oglumla olan ikinci banyo krizi :(
Birazdan yasayacagimiz hayir uyumak istemiyorum kavgasi da butun bu yorgunlugun ustune tuz biber olacak. Bera'nin bu yogun maratonuna yetismek biraz zor ama hayat bize guzel :) bazen insan yorulsa da tatli yorgunluk bunlar. Gelelim tarifimize


Malzemeler
3 yumurta
1 bucuk su bardagi seker
1 su bardagi yogurt
1/2 su bardagi siviyag
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardagi un
2 tane Elma
Tarcin
1 yemek kasigi seker

Yapilisi

Elmalari soyup kup dograyin seker ve tarcinla karistirip bir kenarda bekletin. Yumurta ve sekeri iyice cirpin sirayla yogurt, siviyag ekleyip tekrar cirpin. En son kuru malzemeler ekleyip karistirin. Yaglanmis kek kalibinin altina elmalarin yarisini koyup ustune kek hamurunun yarisini dokun kalan elmalari da kaliba dokup kek hamurunun kalanini da dokup kalibinizi bikac kere tezgahin ustune vurun ve hava kabarciklari ciksin. Firini onceden isitmadim soguk firina keki koyup firini calistirdim. 375 F firinda kapagini HIC acmadan pisirdim. Kekinizi kurdanla kontrol edip soguyunca servis edebilirsiniz. Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment