Tuesday, August 27, 2013

Kakaolu Mermer Kek


Gecen hafta yaptigim bu guzelim kekin tarifini vermek bugune kismet oldu. Bu aralar nazar degmesin mutfakta yeni denemeler donemi tekrar basladi listemde birkac tarif var insallah en kisa zamanda onlari deneyip sizlerle paylasmayi dusunuyorum.
Yaptigim keklerde en cok istedigim sey yumusak pamuk gibi olmasi genelde de hep boyle oluyor :)) bu kekimde oldugu gibi aromasi, dokusu herseyiyle cok guzeldi. Yapin yiyin ve yedirin :)

Malzemeler

3 adet yumurta
1 cup seker
1 cup sut
1 cup tan biraz az siviyag
1 limon kabugu rendesi
3 yemek kasigi kakao
1 tatli kasigi neskafe
1 paket kabartma tozu
2 bucuk cup un

Yapilisi

Genis bir kapta seker ve yumurtalari iyice cirpin. Sirayla sutu ve siviyagi ekleyip karistirin. Unu ve kabartma tozunu da ekleyip kek hamurunuzu hazirlayin ve esit iki parcaya ayirin. Ayirdiginiz hamurun yarisina limon kabugu rendesi diger yarisina da kakao ve neskafe ekleyip karistirin. Ben kakaolu hamura cikolata damlaciklari da eklemistim isterseniz ekleyebilirsiniz. Yaglanmis kek kalibina her iki kek hamurunu da sirayla ekleyin Ben kasik yardimiyla Kat Kat doktum. Kek kalibinizi bir kac defa tezgaha vurun ki icindeki hava kabarciklari ciksin. Onceden isitilmis 375  F firinda batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment