Wednesday, July 24, 2013

Seftalili ve Yaban mersinli ( Blueberry) Kek






Turkiye'de blueberry var mi yok mu emin degilim emin oldugum bisey varsa o da blueberry nin harika bir meyve oldugu :) ufak tefek uzumden biraz kucuk koyu mavi renkteki bu meyvecik hem cok saglikli hem de cok lezzetli.
Internette yaptigim ufak arastirmada Turkiye'de Rize de yetistigini ogrendim. Yore halki likapa diyormus :) Amerika'da blueberry favori meyveler arasinda ozellikle Guneyin mutfaginda onemli bir yeri var muffin, pie ve receli cok seviliyor. Blueberry yetisme zamanlarinda insanlar ciftliklere gidip blueberry topluyorlar bizde her yil cilek toplamaya gidiyorduk bu yil cilek toplamaya gidemeyince blueberry ve blackberry topladik rrecellerini yaptim ikisi de cok guzel oldu :))
Gelelim tarifimize Ramazan ayindayiz malum iftara 1 saat kala ben artik halsiz bitkin ve ac bir sekilde otururken canim acaip kek istedi. Iftara da yan komsuma ( Nur'a :))) davetliydik hep beraber yiyelim diye kek yapmaya karar verdim. Normalde kuru meyveler ve cikolata damlacikli kekler yaparim bu sefer bi degisiklik yapmak istedim. Marketten oglum icin aldigimiz blueberryler vardi. Blueberry lerin kan yapici ozelliginden dolayi bizim kuzu yer de kani yerine gelir diye dusunmustum tabi yemedi :( ben de kek yapip degerlendireyim dedim iyi ki de yapmisim harika bir kek oldu taze meyvelerle yapilan keklerin de muhtesem olacagini gormus oldum. Kesinlikle denemelisiniz muhtesem bir kekti :)


Malzemeler

3 adet yumurta
1 stick tuzsuz tereyagi
1 su bardagi seker
1 su bardagi yogurt
1 adet orta boy seftali
1 su bardagi taze blueberry
1paket kabartma tozu
1 cay kasigi karbonat
1 cay kasigi tuz
2 su bardagi un

Yapilisi

Oda sicakligindaki tereyagi genis bir cirpma kabina alin sekeri ekleyip krema kivamina gelene kadar cirpin sirayla yumurtalari kirip cirpmaya devam edin. Yogurdu da ekleyip cirpin. 1 su bardagi unu kabartma tozunu karbonati ve tuzu ekleyip spatula ile kek hamurunu karistirin. Ikinci bardak unu dikkatli bi sekilde yani kekin kivamina gore ekleyin. Sonra icine kabugunu soyup dogradiginiz seftaliyi ve blueberry ekleyin blueberry den biraz ayirin kekin uzerine serpistirmek icin. Kek hamurunu yaglanmis dikdortgen borcama dokun uzerine ayirdiginiz blueberry leri koyup 1 yemek kasigi sekeri kek hamurunun uzerine serpistirn. Onceden isitilmis 350 F firinda batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin. Afiyet olsun...



2 comments:

  1. Ozellikle de cocuguna yemek yediremeyen annelerin derdine derman olacak bir tarif. Oglum bu sayede hem seftali hem yaban mersini yedi.

    ReplyDelete
  2. :)Ogluna afiyet olsun Nur. Eger o sevip yediyse kek mukemmel olmus demektir testten gecti yani:))

    ReplyDelete