Saturday, July 27, 2013

Mucver Tarifi







Klasik kabak mucveri degil benim yaptigim :) Karisik sebze mucveri diyorum ben kisaca

Universitedeyken patatesli yapardik vejeteryan burger gibi cok guzel oluyordu, ekmek arasi patates mucver ketcap, mayonez, biber tursusu.... cook guzel olurdu. Biz icine eger evde varsa ki cogu zaman olmazdi kasar peyniri de rendelerdik. Ogrenciyken herseyin tadi ayri bir guzeldi
 ( haslanmis makarnayi saymiyorum:)) Simdi ogrenci yillarina ve yenen yemeklere bir girersem isin icinden cikamam :)  Ben en iyisi tarifimi paylasayim sizlerle

Malzemeler

2 adet patates
1 adet buyuk boy kabak
5 tane yesil sogan
1 avuc kadar ince dogranmis dereotu
1 avuc kadar dogranmis maydanoz ( benim maydanozum yoktu koyamadim )
2 yemek kasigi un
1 adet yumurta
Tuz ve karabiber
Kizartmak icin siviyag

Yapilisi

Kabuklarini soydugunuz patatesleri ve kabagi rendeleyin. Rendelenmis sebzeleri biraz bekletin sularini salsinlar fazla suyunu elinizle sikarak akitin. Ince dogranmis yesil doganlari ve dereotunu da ekleyin. Unu, yumurtayi, tuzunu ve biberini de ekleyip iyice karistirin. Teflon bir tavaya siviyagi koyun yaginiz isininca hazirladiginiz karisimdan bir yemek kasigi kadar koyup arkali onlu kizartin. Sarimsakli yogurtla servis yapin. Afiyet olsun....

2 comments:

  1. Ayni tarifi sadece kabakla uygulasam olur mu acaba? Evde kabak var, ben de iyi bir mucver tarifi bulsam da yapsam diyordum.

    ReplyDelete
  2. Sadece kabakla da yapabilirsin tabi ki oyle de cok guzel oluyor. Icine beyaz peynir de koyabilirsin. Simdiden afiyet olsun Nurcum :)

    ReplyDelete