Tuesday, May 1, 2012

Mantarli Pizza

Mantar pizzaya cok yakisiyor. Bu pizza hamurunu da cok begendik tam istedigim gibi bir hamur oldu. Pizza hamuru ince olunca daha guzel oluyor ince hamurlu ve bol malzemeli :) karisik pizza sevmiyorum en fazla iki cesit oluyor yaptigim pizzalar bu sekliyle daha hos oldugunu dusunuyorum ama sizler cesiti bol tutmak isterseniz tabi ki de yapabilirsiniz :))


Malzemeler :

Hamuru icin:

1 cup ilik su
3/4 tatli kasigi bal
1 1/2 tatli kasigi tuz
1 1/2 kasik zeytinyagi
2 2/3 cup un
1/2 cup kepekli un
1 1/3 tatli kasigi kuru maya

Sosu icin:

2 yemek kasigi domates salcasi
tuz, kekik, biberiye feslegen
siviyag
su

Ust malzemesi icin:

10-15 adet mantar
1 cup rendelenmis kasar peyniri

Yapilisi:

Genis bir kapta unu ve diger malzemeleri karistirip yogurun cok kuru olursa biraz su ilave edebilirsiniz. Ben ekmek makinasinin hamur yogurma programinda yogurttum hamuru. Hamurunuzu mayalanmaya birakin 15-20 dk yeterli olur.
Salcayi sulandirin icine siviyagi ve baharatlari ekleyin.
Oklava yardimiyla hamuru acin benim pizza tepsim buyuk boy ve ince bir pizza hamuru elde ettim. Pizza hamurunuzun uzerine zeytinyagi gezirin kenarlarina firca yardimiyla zeytinyagi surun uzerine sosu iyice yayin.
Sosun uzerine rendelenmis kasarlari serpin en uste de mantarlari serpip onceden isitilmis 400 F firinda pisirin. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment