Friday, May 11, 2012

Cranberry Kek

Harika kivamli hafif eksimsi enfes bir kek


Evde uzun zamandir bekleyen cranberryleri degerlendirme vakti geldi de gecmisti bile.
Internette uzun arastirmalardan sonra bu tarifi buldum amma simdi siteyi hatirlayamiyorum yabanci bir siteydi.
Tarifi hemen defterime not ettim sonra siteyi kaybediyorum tarifi unutuyorum sonra da uzuluyorum :(
Yok boyle bir kek yumusacik oldu harika puf puf  hele cranberry nin o eksimsi tadi daha da bir enfeslestirdi kekimi.
Benim eksi tatlarla aram pek yoktur ama esim bayilir o cok sevdi bu keki :)) bende sevdim tabi ki
Bu kek hamuru uzerinde degisik calismalar yapmayi dusunmuyor degilim :) cranberry eklemeyip degisik malzemeler ekleyip yapicam sade de cok guzel olur eminim uzun lafin kisasi bu kek beni mest etti :))

Malzemeler :

3 cup un
1, 1/2 cup seker
4 tatli kasigi kabartma tozu ( teaspoon)
1/4 tatli kasigi tuz
1 cup sut
2 adet yumurta
1/2 cup siviyag
1/2 cup sour cream ( ben yogurt kullandim)
3 cup taze cranberry

Yapilisi:

Yumurta ve sekeri iyice cirpin icine sutu, yogurdu ve siviyagi ekleyip biraz daha cirpin. Ayri bir kapta un,kabartma tozu ve tuzu karistirip sivi karisima ekleyin. En son cranberry ekleyip kasik yardimiyla iyice karistirin. Yaglanmis kek kalibina hamuru dokun. Onceden isitilmis 350 F firinda 50-60 dk pisirin. Afiyet olsun...


No comments:

Post a Comment