Monday, February 27, 2012

Cevizli Icli Kofte


Bu ikinci icli kofte deneyimim :) gittikce uzmanlasiyorum sanirim cunku yiyenlerden tam not aldi tabi bu beni ziyadesiyle keyiflendirdi:))
Tarif Birsence'ye ait.
Burdan ona da tesekkur ediyorum tadi enfesti.


Malzemeler

2 cup cig koftelik bulgur
3 corba kasigi un
1 adet yumurta
1 corba kasigi domates salcasi
1 cay kasigi kirmizi biber
tuz


Ic Malzemesi icin

1/2 kilo kiyma
3 adet sogan
2 corba kasigi tereyagi
1 cup ceviz
2,3 dal maydanoz
Tuz,karabiber,kirmizi biber



Yapilisi

Bulguru yogurma kabina alip uzerine sicak su dokup agzini kapatin. Bu arada ic malzemeyi hazirlayin. Sogani, kiymayi ver tereyagini tencereye alin ve kavurun. Kavrulmus harca cevizi, baharatlari ve ince kiyilmis maydanozu ekleyin karistirin ve sogumaya birakin.
Yumusayan bulgurun icine yumurtayi,unu, salcayi ve kirmizi biberi ekleyip yogurun ( ben butun malzemeleri mutfak robotuna koydum ve robota yogurttum daha kolay oluyor)
Hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar alip isaret parmaginizla icini oyun istenen incelige gelince icine harctan koyun ve kapatin. Bu arada yaninizda bol su bulundurun cunku bu islemi yaparken elinizi islatmaniz gerekiyor. Icli kofteleri yapmayi bitirince bl siviyag da kizartin. Afiyet olsun.
Ben biraz fazla yapmistim dondurucuya koydum strec filme sarip tabi birbirlerine yapismayacak sekilde sardim. Istedigim zaman buzluktan cikartp kizarttim tadinda hicbir degisiklik olmamisti. Sizlerde boyle yapabilirsiniz.


No comments:

Post a Comment