Wednesday, April 23, 2014

El Acmasi Patatesli Borek



Harika bir borek dememe gerek var mi?
Esimin sinif arkadaslar icin yaptim gelen yorumlar cok guzel ve ic aciciydi :) Boyle guzel commentler alinca daha da bir mutlu oluyorum.

Patatesli olan herseyi seven esim bu boreklere de bayildi.  Artan hamurumla kiymali da yaptim o sekilde de harika oldu. Sizler istediginiz ic malzemeyle yapabilirsiniz.

Malzemeler

4 su bardagi un
1 tatli kasigi kuru Maya
1 tatli kasigi tuz
1 yumurta aki ( sarisi ustune )

Ic Malzemesi

3 adet orta boy patates
1 adet kuru sogan
1 yemek kasigi domates salcasi
Siviyag, tuz, karabiber, kirmizi biber ve kuru nane

Acmak icin siviyag

Yapilisi

Once ele yapismayan bir hamur yogurun. Hamurun mayalanmasini beklemeden 6 esit parcaya ayirin ve siviyag doktugunuz yogurma kabina bezeleri koyup bekletin.

Ic malzemesini hazirlamaya baslayabilirsiniz. Haslanmis patateslerimizi soyup bir kosede bekletin. Yemeklik dogradiginiz soganlari siviyag da kavurun salcayi ekleyip patatesleri ezip soganlarla karistirin ve baharatlari ekleyip 1-2 dk pisirin ve sogumaya birakin.

Hersey hazir simdi yufkalari acma vakti :) tezgahin uzerine biraz siviyag dokup elinizle yufkayi yavasca genisletin. Yufka yirtilabilir sorun olmaz yufkaniz iyice buyuyup incelince uzerine patatesten yufkanin heryerine gelecek sekilde serpistirin. Yufkanin iki ucundan rulo yapip ortaya gelince ortadan ikiye kesin yani 1 bezeden iki tane rulonuz olacak herbir ruloyu sarip uzerine yumurta sarisi surun. Diger bezelere de ayni islemi uygulayin. Toplamda 8 adet boreginiz olacak  Ben 4 tane bezeyi yaptim cunku ic malzemem az geldi kalan iki bezeyi kiymali yaptim. Siz ic malzemesini kendinize gore ayarlayabilirsiniz. 400 F firinda kizarana kadar pisirdim. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment